Sven Kersten

in

Google Ads

Adverteren en conversies meten

Meer omzet genereren door te adverteren—dat was de vraag van Van der Feltz Advocatenkantoor in Den Haag. Eerder hadden we dit gesprek al gevoerd, waarbij het meetbaar maken van conversies steeds een struikelblok was, omdat leads niet via een online formulier binnenkomen. Daarom hebben we samen de mogelijkheden verkend en de website aangepast, zodat we toch conversies kunnen meten en de advertenties verder kunnen optimaliseren op basis van deze conversies.

Van der Feltz

Werkzaamheden

Adviesgesprekken

Inrichten Google Ads

Inrichten Google Tag Manager

Google Tag Manager: Klikken meten op e-mailadres

Google Tag Manager: Klikken meten op telefoonnummer

Google Tag Manager: Klikken meten op nieuwsbrief inschrijfformulier

Oplossing

Aanpassingen op de website en opzetten van de Google Ads-campagne

Nadat de ontwikkelaars van Feltz mijn adviezen hadden doorgevoerd, zijn we begonnen met het opzetten van het Google Ads-account. We hebben de advertentieteksten en visuals gemaakt, en na akkoord zijn de advertenties live gegaan.

Conversies meten

Voor het meten van conversies hebben we gekozen om kliks op telefoonnummers en e-mailadressen bij te houden. We realiseren ons daarbij dat een klik op een e-maillink niet altijd tot een verzonden e-mail leidt en dat een klik op een telefoonnummer niet altijd resulteert in een gesprek. Daarnaast meten we ook het aantal nieuwsbriefinschrijvingen.

Deze conversiegegevens worden doorgestuurd naar Google Ads, zodat het algoritme soortgelijke leads kan opsporen.

Google Tag Manager

Om deze conversies succesvol te kunnen meten worden deze getriggert via Google Tag Manager. Die stuurt ze door naar Google Analytics en Google Ads.

Sven Kersten

Zit je vast met je online groei en krijg je je website maar niet van de grond? Al meer dan 15 jaar help ik online ondernemers met het behalen van online succes door gebruik te maken van SEO, conversie optimalisatie en webdesign. Het is mijn missie om online ondernemers met elkaar te verbinden via mijn online community. Wil je niet alleen maar inspiratie op doen, maar ook echt stappen zetten door het volgen van exclusieve webinars, online marketing trainingen en live Q&A's? Wordt dan lid van De Ideale Website, zonder dat je een grote investering hoeft te doen.

Kom hoger in Google met de juiste zoekwoorden op je website

In deze waardevolle masterclass kom je erachter welke woorden het beste werken voor jouw website, zodat je meer bezoekers krijgt, meer klanten wint, en je omzet verhoogt.

Bekijk de tijden