Heb je een zoekwoorden onderzoek van mij ontvangen, dan is het fijn als je dit zoekwoorden onderzoek kunt begrijpen.
Video:
Zoekwoorden onderzoek
Het zoekwoorden onderzoek ziet er ongeveer zo uit:
Het rapport is onderverdeeld in 8 onderdelen:
- Primaire zoekterm
- Secundaire zoekterm
- Zoekvolume p/m
- CPC
- Moeilijkheid
- Zoekintentie
- Inspiratie titel
- Inspiratie URL
Ik zal je hieronder uitleggen wat dit precies betekent en hoe je dit kunt interpreteren.
Primaire zoekterm
Dit is je primaire zoekterm waaruit de secundaire zoektermen op tot stand zijn gekomen.
Secundaire zoekterm
Dit is de zoekterm waar de overige kolommen op zijn gebaseerd. Deze zoekterm gebruik je in je content en minimaal in je paginatitel / meta titel.
Zoekvolume p/m
Dit is het aantal zoekopdrachten dat wordt gedaan per maand op basis van de secundaire zoekterm. Je kunt ongeveer 2% tot 42% van de zoekers als kliks verwachten. Hoe hoger je in de zoekresultaten komt, hoe hoger het percentage kliks.
CPC
Dit zou je normaal gesproken per klik betalen als je betaald gaat adverteren. Zo kun je inschatten of adverteren de moeite waard is of meenemen in je rapport om aan te tonen wat zoekmachine optimalisatie je kan besparen.
Moeilijkheid
Hoe moeilijk is het op een schaal van 1 tot 100 om op pagina 1 te ranken van Google. Alles onder de 20 is vaak redelijk eenvoudig. Daarboven wordt het vaak lastiger.
Zoekintentie
Wat is de verwachte intentie van je bezoeker?
- Informational: Zoekers die een antwoord zoeken op een specifieke vraag of algemene informatie.
- Navigational: Zoekers die een specifieke site of pagina willen vinden.
- Commercial: Zoekers die merken of diensten willen onderzoeken.
- Transactional: Zoekers die een actie of aankoop willen doen.
Inspiratie titel:
De titel van een pagina waar content op staat die je kunt gebruiken ter inspiratie voor je eigen content.
Inspiratie URL:
Een URL van een pagina waar content op staat die je kunt gebruiken ter inspiratie voor je eigen content.
Je artikel schrijven a.d.h.v. dit zoekwoorden onderzoek
Probeer een goede balans te vinden tussen het kiezen van een zoekterm met veel volume en een lage moeilijkheid.
Deze zoektermen kun je zoveel mogelijk in je content gebruiken, zolang je je tekst goed leesbaar houdt voor je lezer. Google noemt dit ‘Human first content’. Je schrijft altijd voor je lezer, niet voor Google.
Dat neemt niet weg dat je deze data kunt gebruiken om hoger te ranken in de zoekresultaten.