Conversie

Waarom Google ‘conversies’ heeft aangepast naar ‘belangrijke gebeurtenissen’ in Google Analytics

Ken je dat gevoel wanneer je op een website komt die je overspoelt met pop-ups, felle kleuren en bewegende animaties? Het kan behoorlijk vermoeiend zijn. Bovendien wil je ...

Waarom de zoekfunctie op de website belangrijker is dan je denkt

De welbekende zoekbalk op de website, ken je ‘m? Vast wel. Maar wist je ook dat je deze zelf aan kunt passen? Of dat je hier hartstikke waardevolle ...

4 tips om je website te verbeteren én te laten groeien

Het gedrag van jouw websitebezoekers is geld waard. Echt waar. En je hoeft er niet eens zoveel voor te doen. Als ondernemer – met website – heb je ...

Haal vandaag nog je bedrijfsnaam uit je meta titel

Als Google een pagina weergeeft in de zoekresultaten, wordt de naam van je bedrijf automatisch getoond. Dit wordt de sitenaam genoemd. Je sitenaam verschilt van je paginatitel. Je ...

A/B-testen: wat is het en waarom is het zo belangrijk?

In marketingland hoor je het geregeld: ‘zonder A/B-testen ben je nergens’. Nieuwsgierig tik je een paar minuten laten in Google in: ‘A/B-testen: wat is het?’. Je hebt geen ...

5 tips voor een goede call to action

Een call to action – ook wel CTA – is voor sommigen een nog onbekende term. Althans, zo lijkt het als je bepaalde websites bekijkt. Het komt namelijk ...

Conversie optimalisatie: onmisbaar voor iedere online ondernemer

Conversie optimalisatie is de optimalisatie van je website en de klanten of leads die je daarmee binnenhaalt. Conversie optimalisatie wordt ook CRO genoemd: conversie ratio optimalisatie of in ...

Reviews verzamelen voor je website: zo doe je het

Van mond-tot-mondreclame naar digitale reviews Met mond-tot-mondreclame ben je afhankelijk van anderen. Jouw klant moet toevallig in gesprek zijn met iemand die ook op zoek is eenzelfde soort ...

Van bezoeker tot klant met content

Fase 1: val op en spreek je doelgroep aan Fase 1 bestaat uit content, content en nog eens content. Content schrijven houdt in dat je kennis deelt. Dit ...

Genereer meer leads met leadgeneratie

Wat is leadgeneratie? Leadgeneratie is een woord dat in ‘marketingland’ vaak wordt gebruikt. Het omvat eigenlijk alle activiteiten die je toepast om potentiële klanten te benaderen én aan ...

Waarom jouw bedrijf een website check nodig heeft

Wat is een website check precies? Van de term ‘website check’ of website audit word je misschien niet direct heel enthousiast. Het klinkt een beetje saai en eigenlijk ...

De menustructuur van je website bepalen: zo doe je het

Een goede menustructuur draagt bij aan de gebruikerservaring van jouw bezoekers Als een bezoeker op jouw website komt, beslist hij of zij binnen een paar seconden of ze ...