Website Check

Sven Kersten

SEO Strateeg

Met 20 jaar ervaring in ICT ben ik gestart met mijn eigen webdesign agency. Gedurende de laatste 10 jaar heb ik me gespecialiseerd in SEO en heb ik honderden bedrijven geholpen hun online zichtbaarheid te verbeteren. In 2020 lanceerde ik mijn podcast 'De Ideale Website', en in 2022 richtte ik de Spixels Community op. Hier bied ik via online cursussen en masterclasses hulp aan internetondernemers om hun zichtbaarheid te vergroten. Je kunt hier 24/7 vragen te stellen en deelnemen aan live Q&A-sessies, waardoor je altijd toegang hebt tot deskundige ondersteuning en interactieve leermogelijkheden.

Bijgewerkt op:

in

Conversie

4 minuten lezen

Waarom jouw bedrijf een website check nodig heeft

Wat is een website check precies?

Van de term ‘website check’ of website audit word je misschien niet direct heel enthousiast. Het klinkt een beetje saai en eigenlijk weet je niet precies wat het allemaal betekent. Toch is een website audit een essentieel onderdeel om te zorgen dat je het maximale uit jouw website haalt. Het is namelijk niet zo dat je er bent zodra je website is opgeleverd. Onderhoud en aandacht is nou eenmaal nodig om alles goed te laten functioneren.

Tijdens een website check worden de eventuele problemen en verbeterpunten van jouw website opgespoord. Alle gevonden punten worden gebundeld in een handige rapportage, zodat je precies weet wat er gedaan moet worden om jouw online zichtbaarheid te vergroten en je website goed te laten werken. Als je kiest voor een website check van Spixels, krijg je er zelfs 2 uur van mijn tijd bij om de meest cruciale punten direct op te lossen!

Waarom jouw bedrijf een website check nodig heeft 1

De voordelen van een website check op een rijtje

De digitale snelweg staat niet stil, dagelijks worden er nieuwe updates en trends uitgerold. Alleen daarom al is het noodzakelijk om te zorgen dat jouw website meegroeit en altijd up-to-date is. Een rapportage zoals een website check laat je op een gemakkelijke wijze zien welke verbeterpunten er zijn, zoals:

  • Betere zichtbaarheid in de zoekmachines: tijdens een website check kijken we hoe jouw website op dit moment scoort in de zoekmachines, zoals Google. Sta jij ergens te stralen op pagina 10 of doet je website het eigenlijk best goed? Tijdens de audit krijg je dit inzichtelijk.
  • Het verhogen van de gebruikerservaring: je maakt maar één keer een eerste indruk, zorg er dan ook voor dat het een goede is! De manier waarop een bezoeker jouw website ervaart is heel belangrijk, dit noemen we ook wel de gebruikerservaring. Een fijne gebruikerservaring leidt tot meer conversie (dus meer verkopen!).
  • Verbeteren van de prestaties: in een audit kijken we bijvoorbeeld naar de snelheid van jouw website. Duurt het lang voor je website geladen is en hoe komt dit? Bevat je website misschien te grote afbeeldingen? Dit soort verbeterpunten worden in kaart gebracht.
  • Opsporen van zwakke plekken: de beveiliging van je website is misschien wel één van de belangrijkste dingen die altijd up-to-date moet zijn. Tijdens een audit worden eventuele zwakke beveiligingslekken opgespoord.
  • Bevat jouw website goede content? Zonder woorden wordt geen enkele website gevonden, Google heeft namelijk woorden nodig om jouw website te kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om jouw pagina’s te voorzien van goede content, inclusief de juiste zoekwoorden.
Waarom jouw bedrijf een website check nodig heeft 2

3 tips om zelf je website te verbeteren

Natuurlijk is een goede website check onmisbaar als jij jouw bedrijf én website serieus neemt. Toch zijn er in de tussentijd al dingen die je zelf kunt doen om de status van je website te analyseren.

  1. Test je websitesnelheid

Je kunt de snelheid van je website zelf scannen met behulp van GTMetrix of Google Lighthouse.

  • Zoekmachinepositie

Om te zien op welke positie je staat met een bepaald zoekwoord, is het handig om de tool van Ahrefs te raadplegen. Zo zie je op welke positie een bepaald zoekwoord staat. Dat check je gemakkelijk hier.

  • Beoordeling van je pagina’s

Met behulp van deze tool kun je zelf de technische SEO (on page SEO) van je website beoordelen.

Heeft jouw bedrijf een website check nodig?

Zijn de bovenstaande tips net iets te technisch voor je of wil je gewoon zeker weten hoe jouw website ervoor staat? Dan ben je bij Spixels aan het juiste adres. De website check is heel uitgebreid, alle problemen en verbeterpunten worden inzichtelijk gemaakt én je ontvangt 2 uur van mijn tijd om de meest cruciale punten direct op te lossen. Klinkt goed toch? Neem even een kijkje op deze pagina of stuur een bericht als je vragen hebt.

Sven Kersten

Zit je vast met je online groei en krijg je je website maar niet van de grond? Al meer dan 15 jaar help ik online ondernemers met het behalen van online succes door gebruik te maken van SEO, conversie optimalisatie en webdesign. Het is mijn missie om online ondernemers met elkaar te verbinden via mijn online marketing community. Wil je niet alleen maar inspiratie op doen, maar ook echt stappen zetten door het volgen van exclusieve webinars, online marketing trainingen en live Q&A's? Wordt dan lid van de Spixels Community, zonder dat je een grote investering hoeft te doen. De eerste 2 weken zijn gratis!

Bekijk wat je krijgt

Gerelateerde blogs

Waarom Google ‘conversies’ heeft aangepast naar ‘belangrijke gebeurtenissen’ in Google Analytics

Ken je dat gevoel wanneer je op een website komt die je overspoelt met pop-ups, felle kleuren en bewegende animaties? Het kan behoorlijk vermoeiend zijn. Bovendien wil je ...

Waarom de zoekfunctie op de website belangrijker is dan je denkt

De welbekende zoekbalk op de website, ken je ‘m? Vast wel. Maar wist je ook dat je deze zelf aan kunt passen? Of dat je hier hartstikke waardevolle ...

4 tips om je website te verbeteren én te laten groeien

Het gedrag van jouw websitebezoekers is geld waard. Echt waar. En je hoeft er niet eens zoveel voor te doen. Als ondernemer – met website – heb je ...

Plaats een reactie

Kom hoger in Google met de juiste zoekwoorden op je website

In deze waardevolle masterclass kom je erachter welke woorden het beste werken voor jouw website, zodat je meer bezoekers krijgt, meer klanten wint, en je omzet verhoogt.

Bekijk de tijden