Als je de mail client op je computer niet wilt gebruiken (ik adviseer Microsoft Outlook) en je wilt je mail lezen via gmail.com, dan kun je onderstaande stappen volgen:
Om je e-mailaccount toe te voegen aan de Gmail-webclient, kun je de volgende stappen volgen:
- Open Gmail:
Ga naar Gmail en log in met je Google-account. - Instellingen openen:
Klik op het tandwielpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm en selecteer “Alle instellingen weergeven”. - Accounts en Import:
Ga naar het tabblad “Accounts en import”. - E-mailaccount toevoegen:
Klik op “E-mail ophalen van andere accounts”. - Een ander e-mailaccount:
Klik op “Een ander e-mailaccount”. - E-mailadres invoeren:
Voer het e-mailadres in dat je wilt toevoegen. - E-mailservice selecteren:
Selecteer “Importeren uit mijn andere account (IMAP)” als hier om wordt gevraagd. - Accountinformatie invoeren:
Voer je volledige e-mailadres, gebruikersnaam, wachtwoord en de IMAP-serverdetails in.
- Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres
- Wachtwoord: je wachtwoord voor het e-mailaccount
- IMAP inkomende e-mailserver: mail.jouwdomein.nl
- Poort: 993
- Beveiligde verbinding: Kies ‘SSL/TLS’ voor een beveiligde verbinding.
- Label toewijzen (optioneel):
Je kunt een label toewijzen aan de geïmporteerde e-mails om ze gemakkelijker te herkennen. - Klik op “Toevoegen” (of “Add Account”):
Na het invoeren van alle details, klik op “Toevoegen” om het proces te voltooien.