Website reviews

Sven Kersten

SEO Strateeg

Met 20 jaar ervaring in ICT ben ik gestart met mijn eigen webdesign agency. Gedurende de laatste 10 jaar heb ik me gespecialiseerd in SEO en heb ik honderden bedrijven geholpen hun online zichtbaarheid te verbeteren. In 2020 lanceerde ik mijn podcast 'De Ideale Website', en in 2022 richtte ik de Spixels Community op. Hier bied ik via online cursussen en masterclasses hulp aan internetondernemers om hun zichtbaarheid te vergroten. Je kunt hier 24/7 vragen te stellen en deelnemen aan live Q&A-sessies, waardoor je altijd toegang hebt tot deskundige ondersteuning en interactieve leermogelijkheden.

Bijgewerkt op:

in

Conversie

4 minuten lezen

Reviews verzamelen voor je website: zo doe je het

Van mond-tot-mondreclame naar digitale reviews

Met mond-tot-mondreclame ben je afhankelijk van anderen. Jouw klant moet toevallig in gesprek zijn met iemand die ook op zoek is eenzelfde soort dienst of product. Vervolgens moet jouw klant jou ook net maar aanraden. Dat kan anders!

Vind snel de informatie die je zoekt:
Hier vind je een overzicht van de belangrijkste onderwerpen in dit artikel. Dit helpt je om snel de informatie te vinden die je zoekt.

Zet mond-tot-mondreclame om in digitale reviews en verzamel ze op één plek, zodat iedere bezoeker van jouw website in één oogopslag ziet hoe enthousiast iedereen is.

Vertrouwen

Vertrouwen is één van de grootste factoren die ervoor zorgt dat bezoekers overgaan tot een aankoop. Iedere website bestaat uit pijnpunten en de oplossing daarvan, maar niet iedere pagina bestaat uit reviews.

Waarom zou een websitebezoeker dan iemand kiezen zonder reviews?

Als je logisch nadenkt, is de gemiddelde websitebezoeker eerder geneigd om met jou in zee te gaan als er allemaal goede vijf sterren reviews staan (inclusief naam en foto).

Aan de slag dus!

Je verzamelt reviews door:

Gesprek omzetten naar een review

De beste klant is een tevreden klant. Vraag, het liefst zo snel mogelijk na de oplevering of verzending, per mail of in een persoonlijk gesprek hoe de samenwerking beviel. Voor de positieve woorden vraag je toestemming om deze op de website te gebruiken, de minder positieve ervaring (als je die hebt) gebruik je om nóg beter te worden.

Een formulier op je website

Net zoals een contactformulier bestaan er ook formulieren om reviews achter te laten. Jij ontvangt hun naam, bedrijfsnaam en waardering. Het nadeel is dat je alle reviews dan alsnog handmatig op je website moet zetten.

Dat kan sneller door een plug-in te downloaden op je website. Dit is een invoegtoepassing op je website.

Plug-in: WP Social Ninja

Wil je alle reviews die je hebt verzameld op Facebook, Trustpilot, je Googleaccount, Tripadvisor of Yelp op één centraal punt samenbrengen? De WP Social Ninja plug-in is het antwoord. Deze plug-in maakt een koppeling tussen externe platforms en jouw website. Reviews vanaf externe websites zorgen voor nóg meer vertrouwen bij klanten.

Wil je alleen reviews van drie of meer sterren tonen? Geen probleem. Op deze manier heb jij tijd om contact op te nemen met de ontevreden klanten die één of twee sterren hebben gegeven. Ga altijd in gesprek om tot een oplossing te komen. Is dat gelukt? Vraag dan of jouw klant de waardering alsnog wil upgraden.

Laat ook zeker in je reviews zien dat je in contact bent met een klant, zodat potentiële klanten lezen dat jij altijd het beste voor hebt.

Endorsal

Endorsal.io werkt bijna hetzelfde als de WP Social Ninja plug-in. Ook door deze plug-in komen de reviews op één plek terecht. Endorsal heeft ook de optie om handmatig te filteren. Hierna kun je op een simpele manier een widget toevoegen op de website, volledig in jouw eigen kleuren en stijl.

Trustpilot

Wat ook heel goed werkt, is reviews verzamelen via een extern platform. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Trustpilot. Je kunt het gratis gebruiken en koppelen met Social Ninja of Endorsal om de reviews automatisch op je website te zetten in je eigen huisstijl.

De allerbeste manier: video-reviews

Reviews die het best werken zijn video-reviews. Eerlijk is eerlijk: ze zijn ook moeilijk te verkrijgen. Vandaar dat jouw concurrent ze waarschijnlijk nog niet heeft. Maar áls je ze eenmaal hebt, zorgt het voor héél veel vertrouwen en zorg jij dat jouw bezoekers voor jou kiezen.

Vraag een klant om een korte video van één á twee minuten of stel een korte online-sessie voor.

Laat de volgende dingen altijd terugkomen:

  • Pijnpunten
  • Resultaten
  • Transformatie

Door nóg beter te laten zien waarom ze voor jou moeten kiezen, zet jij leads om in klanten. En dat willen we allemaal, toch?

Reviews verzamelen voor je website

Reviews verzamelen kan op diverse manieren. Mooie woorden van een klant verwerken op je website, gebruikmaken van de WP Social Ninja plug-in, via Endorsal of met behulp van video reviews. Eén ding is zeker: mond-tot-mondreclame is de allerbeste reclame en mag nooit ontbreken op jouw website.

Vind je deze onderwerpen interessant en wil je als ambitieuze ondernemer meer doen met jouw onderneming? Dan is de nieuwe online community van De Ideale Website écht iets voor jou! Op een laagdrempelige manier krijg je toegang tot de academie, challenges en live Q&A’s! Lees hier meer over de community.

Sven Kersten

Zit je vast met je online groei en krijg je je website maar niet van de grond? Al meer dan 15 jaar help ik online ondernemers met het behalen van online succes door gebruik te maken van SEO, conversie optimalisatie en webdesign. Het is mijn missie om online ondernemers met elkaar te verbinden via mijn online marketing community. Wil je niet alleen maar inspiratie op doen, maar ook echt stappen zetten door het volgen van exclusieve webinars, online marketing trainingen en live Q&A's? Wordt dan lid van de Spixels Community, zonder dat je een grote investering hoeft te doen. Nu vier weken voor maar 7 euro!

Bekijk wat je krijgt

Gerelateerde blogs

Waarom Google ‘conversies’ heeft aangepast naar ‘belangrijke gebeurtenissen’ in Google Analytics

Ken je dat gevoel wanneer je op een website komt die je overspoelt met pop-ups, felle kleuren en bewegende animaties? Het kan behoorlijk vermoeiend zijn. Bovendien wil je ...

Waarom de zoekfunctie op de website belangrijker is dan je denkt

De welbekende zoekbalk op de website, ken je ‘m? Vast wel. Maar wist je ook dat je deze zelf aan kunt passen? Of dat je hier hartstikke waardevolle ...

4 tips om je website te verbeteren én te laten groeien

Het gedrag van jouw websitebezoekers is geld waard. Echt waar. En je hoeft er niet eens zoveel voor te doen. Als ondernemer – met website – heb je ...

Plaats een reactie

Kom hoger in Google met de juiste zoekwoorden op je website

In deze waardevolle masterclass kom je erachter welke woorden het beste werken voor jouw website, zodat je meer bezoekers krijgt, meer klanten wint, en je omzet verhoogt.

Bekijk de tijden